مقاله ها
صفحه اصلی\آرشیو مقاله ها
نبایدها در خلق کالاهای تبلیغاتی
آیا به عدد مقالاتی که در باب نحوه خلق کالاهای تبلیغاتی چاپ شده دقت کردهاید
1402/01/04
نبایدها در خلق کالاهای تبلیغاتی - 26/2/86
آیا به عدد مقالاتی که در باب نحوه خلق کالاهای تبلیغاتی چاپ شده دقت کردهاید؟ همه مطالب تاکنون متوجه اموری بوده اند که لازم است به انجام برسانید مثلا اینکه مخاطبین خود را بشناسید یا نگارش صریحی داشته باشید، حال باید بدانیم انجام چه مواردی جایز نیست: - لوگوی خود را بزرگ نکنید. به این ترتیب مرکز اصلی در صفحه خواهد بود. این لوگو باید نام کمپانی شما را مشخص کند. البته نکته این نیست چون مردم آنچه میفروشید برایشان جالب است نه آنچه هستید . تجربه ثابت کرده لوگو هر چه کوچکتر باشد گویی به کمپانی شما رسمیت بیشتری میبخشد نگاهی به لوگوی Nike یا Helwette Packard بیاندازید. - لوگوی خود را در متن قرار ندهید. هر چند استفاده از نام کمپانی در لوگو به جاست ولی قراردادن لوگو در یک عنوان یا متن به نوعی غلط در طراحی تبدیل میشود. - نسنجیده از هر فونتی استفاده ننماید. یک یا دو فونت را برای تمامی کالاهای تبلیغاتی انتخاب کنید فراموش نکنید که فونتهای انتخابی باید با تصویر شما و ماهیت کسب و کارتان سازگار باشند. - از به کارگیری رنگها بطور نامشخص پرهیز کنید. چرا که رنگ بیشتر لزوما باعث جذابتر شدن چیزی نمیشود و گاه حتی موضوع را ناخوشایند و زننده میکند. - از حشو و زواید بکاهید . نام محصول و نوع محصول و نوع کس بو کار خود ار در کنار نام کمپانی تکرار نکنید از آنجا که بیتردید مشتری احتمالی از نوع کسب و کار شما مطلع میباشد. این عمل کاملا غیر ضروری و بعضا مضر به نظر می رسد. - عکسهای با کیفیت یا وضوح پایین را انتخاب نکنید. شاید یک عکس در آلبوم از لحاظ توازن نور و ترکیببندی مناسب باشد اما ارزش چاپ آن کم باشد، توصیه میشود حداقل وضوح را dpi 300 در نظر بگیرید. - به جای مزیت برای مخاطبین بر جزییات محصول و خدمات خود تمرکز نکنید. حتی اگر محصول شما واقعاً فنی است باز بر مزایای استفاده از آن تاکید کنید نه بر ویژگیهای خاص فنی آن. - تلاش نکنید هر اینچ از فضای خالی صفحه را پر کنید. چون همان فضای خالی منجر به توجه مخاطبین به موضوع اصلی میشود در عین حال لحظهای به چشمهای آنان استراحت میدهد. هرگز دقیقاً همان چیزی که رقبایتانانجام میدهند را اجرا نکنید. برای موقعیتیابی محصول خود هر چند شناخت رقیب ضروری است اما کپیبرداری از او جایز نمیباشد. مهم این است که خواستههای مشتری را دریابید. - سبک طراحی را تحت هیچ شرایطی عوض نکنید. تلاش کنید تا از طریق حفظ شکل فونتها و لوگوی درج شده نوعی ثبات در نگاه و حس مخاطبین نسبت به کسب و کارتان ایجاد نمایید. در صورتی که در یک آگهی از عکس استفاده میکنید در آگهی دیگر نماد و تصویر به کار نبرید یا اگر در یک بروشور لوگویتان را فرضاً در وسط قرار دادهاید در دیگری در گوشه سمت راست نباشد. منبع : کارآفرینان امیرکبیر. تفاهم
بکارگیری نکته هایی برای یک مدیر موفق
در انجام کارها روی شیوهای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاهتر و بهتری شما را به مقصد برساند.
بکارگیری نکته هایی برای یک مدیر موفق 1- در انجام کارها روی شیوهای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاهتر و بهتری شما را به مقصد برساند. 2- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین میشود، میتوان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد. 3- از هر فرصتی برای استخدام و به کارگیری افراد برجسته استفاده کنید. 4- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارایی کارمندان مؤثر است. 5- با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه کاری آنها را از بین نبرید. 6- از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید. 7- با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نکنید. 8- در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم، کوشا باشید. 9- برای ارتقای سطح دانش کارمندان و افزایش بهرهوری آنان، کلاسهای آموزشی ترتیب دهید و از لوازم کمک آموزشی بهره گیرید. 10- دقت کنید که توبیخ کارمند خطاکار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین شود. 11- مطمئن شوید مأمور خریدی که برای سازمان در نظر گرفتهاید، علاوه بر کاردانی و رعایت اصول درست بازاریابی، مورد اعتماد، زرنگ و خوشسلیقه نیز هست و همانگونه که بر قیمت کالاها توجه دارد، بر زیبایی و کیفیت آنها نیز اهمیت میدهد. 12- در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید. 13- سعی کنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید. 14- طوری رفتار کنید که دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب کنند و آینده کاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم کنند. 15- هرگز در حضور کارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر افراد بدگویی نکنید. 16- رعایت سلسله مراتب کاری را به مسئولین و سرپرستان گوشزد کنید. 17- برای آزمودن کارمندانتان با آزمایشهای فاقد ارزش و بیاساس، شخصیت آنان را زیر سؤال نبرید. 18- با شروع به موقع جلسات، وقتشناسی را عملاً به حاضرین بیاموزید. 19- برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت کلیدی از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آنها را به کار ببرید. 20- در انجام کارها به سه نکته بیش از بقیه نکات توجه کنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس. 21- انتقاد پذیر باشید. 22- با بیتوجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بیارزش نکنید. 23- با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمیشود. 24- برای حل مشکلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهکار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد. 25- نقش تبلیغات را در سودآوری سازمان نادیده نگیرید. 26- خواستههای خود را واضح و روشن بیان کنید و اطمینان حاصل کنید که کارمندان به خوبی از جزئیات وظیفهای که به عهده آنان است، مطلع هستند. 27- از هر کس، مطابق دانش و تجربهاش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را بدست آورید. 28- وظایف کارمندان را متناسب با تواناییهای فیزیکی و حرفهای آنان تعیین کنید. 29- اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید، بدون هیچ تردیدی سؤال کنید. 30- در موارد بحرانی، خونسردی خود را حفظ کنید و چند استراتژی بحرانزدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیشبینی و طراحی کنید تا در موارد لزوم از آنها استفاده کنید. 31- از رفتارهایی که شما را در سازمان عصبی معرفی میکند، پرهیز کنید. 32- انتقامجو نباشید. 33- زمان پیادهسازی تصمیمگیریها، به اندازه اخذ تصمیمات، مهم است. چون ممکن است اجرای یک نقشه خوب تجاری در زمان نامناسب با شکست روبهرو شود. 34- در مورد چیزی که نمیدانید، به کسی اطلاعات اشتباه ندهید و از گفتن نمیدانم، هراسی نداشته باشید. 35- با محول کردن مسئولیت به کارمندان مستعد و خلاق، زمینه رشد و خلاقیت آنان را فراهم کنید. 36- بدون تفکر و درنگ پاسخ ندهید. 37- نحوه چیدمان میز کارمندان و محل استقرار آنها را طوری انتخاب کنید که افراد فراموش نکنند در محل کارشان هستند و نباید بیش از حد مجاز باز هم به گفتوگو بپردازند. 38- حرفهایترین و بهترین حسابدار و مشاور حقوقی را استخدام کنید. 39- به مشکلات مالی افراد توجه کنید و درخواستهای موجه اخذ وام آنان را به تعویق نیندازید. 40- همیشه به خاطر داشته باشید تواضع و متانت بر شکوه شما میافزاید. 41- اگر قاطعیت مدیر با مهربانی توأم باشد، تأثیر شگفتانگیزی بر اطرافیان خواهد داشت و فرمانبری با ترس جای خود را به انجام وظیفه با حس مسئولیتپذیری میدهد. 42- سامانهای را جهت اخذ پیشنهاد اختصاص دهید و به کارمندان اطمینان دهید که در کمال رازداری به پیشنهادهای مطرح شده رسیدگی میکنید. 43- مطمئن شوید که حق و حقوق دیگران توسط مسئولین و سرپرستان سازمان رعایت میشود. 44- چند ساعت از یک روز مشخص در ماه را به بازدید از سطوح مختلف سازمان و گفتوگوی رودررو با کارمندان اختصاص دهید. 45- در سمینارهای مرتبط با فعالیت خود شرکت کنید. 46- در کمک رسانیهای مراسم خیریه پیشقدم باشید. 47- با درایت و زیرکی همیشه در کمین شکار فرصتهای طلایی باشید. 48- صبر و حوصله را از مهمترین ارکان موفقیت تلقی کنید. 49- مسئولیتپذیر باشید. 50- به منظور اطلاع حاصل کردن از مطالب جدید علمی، در چند سایت اینترنتی مرتبط عضو شوید. 51- چند تکه کلام اختصاصی و جالب برای خود انتخاب کنید. 52- تفکر و تعمق قبل از پاسخگویی راحتتر از پیدا کردن چارهای برای تغییر آنچه عنوان شده میباشد. 53- وقتی میخواهید کاری را به کسی محول کنید، روشی را برای عنوان کردنش انتخاب کنید تا حس مسئولیت افراد برانگیخته شود. 54- علت شکستهای سازمانی را تجزیه و تحلیل کنید تا ضمن تشخیص مسیر نادرست، از تکرار آن جلوگیری کنید. 55- با بیاهمیت جلوه دادن کارهای کارمندان، زحمات آنان را بیارزش نکنید. 56- با انجام ورزشهای فکری، قابلیتهای ذهنی خود را تقویت کنید. 57- به هر کس فراخور فعالیت و بازده کاریاش پاداش دهید و با در نظر گرفتن پاداشهای مساوی، حرکت افراد شایسته گروه را کند نکنید. 58- با به کارگیری مشاورین کارآزموده و متعهد، موقعیت بازار کار را تحلیل کنید و استراتژی به کار بگیرید که همیشه یک گام از رقبا جلوتر باشید. 59- اجازه ندهید بار مسئولیت کارمندان بیکفایت و کند بر دوش کارمندان خبره و ساعی تحمیل شود زیرا افراد با درک این بیعدالتی انگیزه خود را از دست میدهند. 60- دانش حرفهای خود را تا حدی بالا ببرید که در موارد لزوم در مقابل کلیه سؤالات حرفهای حاضر جواب باشید. 61- زمان استخدام، افراد علاوه بر تستهای مقرر شده، تستهایی انجام دهید که مطمئن شوید کسی را که به کار میگمارید، تنبل نیست! زیرا افراد تنبل فشار کاری دیگران را بیشتر می کنند. 62- هنگام دست دادن، دست افراد را محکم و صمیمانه بفشارید. 63- وقتی عصبانی هستید، درباره دیگران تصمیمگیری نکنید. 64- همیشه وقتشناس باشید. برای حضور به موقع، میتوانید از ترفند قدیمی 5 دقیقه جلو کشیدن ساعت استفاده کنید. 65- هرگز امید ارتقا را از زیردستان نگیرید، زیرا به طور یقین، انگیزه آنها برای تلاش از بین میرود. 66- سعی کنید در صورت لزوم در دسترس باشید و شانس حرف زدن را به همه سطوح سازمان بدهید. در این صورت شاید با ایدههای درخشانی روبهرو شوید. 67- به کارمندان ساعی و متعهد بگویید که چقدر برای سازمان مفید هستند و شما به آنها علاقه و اعتماد دارید. 68- هیچگاه اجازه ندهید کسی حالت افسردگی و ناامیدی شما را ببیند. 69- به شایعات بیاساس بیتوجه باشید و در مورد زیردستان از روی دهنبینی قضاوت نکنید. 70- خشکی جلسات طولانی را با شوخطبعی قابل تحمل کنید. 71- از سرزنش کردن دیگران در جمع خودداری کنید. 72- برای همه سطوح سازمان حتی خدمه و نامهرسانها احترام قائل شوید. 73- از منشی خود بخواهید روز تولد کارمندان، کارت تبریکی را که توسط شما امضا شده است، برایشان ارسال کند. 74- در موقع امضا کردن نامهها و مکتوبات آنها را به دقت مطالعه کنید و از امضا کردن آنها، زمانی که حوصله و تمرکز ندارید پرهیز کنید. 75- خوشژست و خوشبیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید. 76- با قدردانی به موقع از کارمندان، انرژی کاری آنان را افزایش دهید و حسن خلاقیت را در آنان تقویت کنید. 77- موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنید و همیشه متبسم باشید. 78- هرگز برای پیشبرد اهداف کاری خود، دیگران را با وعدههای بیاساس فریب ندهید. 79- سعی کنید اسامی کارمندان را به خاطر بسپارید و در حین صحبت کردن با آنان، اسمشان را به زبان بیاورید. 80- همواره به خاطر داشته باشید به کار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمیکاهد. 81- اشتباهات زیردستان را بیش از حد لازم به آنها گوشزد نکنید. 82- امین و رازدار افراد باشید. 83- روی اشتباهات خود پافشاری نکنید و بیتعصب خطاهای خود را بپذیرید. 84- با عبارات کنایهآمیز و نیشدار به دیگران درس عبرت ندهید. 85- با آرامش و خونسردی به حرفهای دیگران گوش کنید و برای صرفهجویی در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نکنید. 86- روش محاسبات مالی را تا حدی یاد بگیرید تا قادر به تجزیه و تحلیلهای گزارشات مالی سازمان باشید. 87- در جلسات دائماً به ساعت خود نگاه نکنید. 88- به نحوه پوشش و ظاهر خود توجه کنید. 89- تا صحت و سقم مسألهای روشن نشده، کسی را مؤاخذه نکنید. 90- معاشرین چاپلوس خود را جدی نگیرید. 91- نکات جالب و پندآموز کتابهایی را که میخوانید، در دفتری یادداشت کنید و در موارد مناسب آنها را به کار ببرید. 92- انعطافپذیر باشید. 93- بدون توهین به عقاید دیگران، با آنها مخالفت کنید. 94- نسبت به قول خود پایبند باشید. 95- در موقعیتهای بحرانی بر خود مسلط باشید و نگذارید زیردستان از اضطراب شما آگاه شوند. 96- برای حرف زدن زیباترین و خوشآهنگترین الفاظ را انتخاب کنید. 97- ریسکپذیر باشید. 98- نحوه استفاده از نرمافزارهای مرتبط با کار خود را بیاموزید. 99- برای ثبت ایدههای درخشانی که ناگهان به ذهن میرسند، همیشه یک قلم و کاغذ به همراه داشته باشید. 100- کتابخانه سازمان را به روز کنید و اسامی کتابهایی را که اضافه میشود به صورت لیست منتشر شده در اختیار کارمندان قرار دهید. 101- مطمئن شوید ابراز رضایت شغلی افراد به سبب ترس از توبیخ مسئولین و سرپرستان نیست. 102- به واسطه مدیر بودن خود، از دیگران توقع بیجا نداشته باشید. 103- در اولین فرصت در خاتمه دادن به مشاجرات و کدورتهایی که بین کارمندان پیش میآید، حکمیت کنید و برقرار کننده صلح و آشتی باشید. 104- در مصاحبه استخدامی افراد به سوابق کاری آنان توجه و به خاطر داشته باشید کارمند موفق کارنامهای پربار به همراه دارد. 105- از انحصاری کردن خدمات رفاهی سازمان پرهیز کنید و اجازه دهید همه سطوح از این خدمات بهرهمند شوند. 106- زمان دقیق پیادهسازی تصمیمات اخذ شده را پیدا کنید، چون ممکن است اجرای یک نقشه خوب، در زمان نامناسب با شکست روبهرو شود. 107- برای حفظ اطلاعات سازمانی، از بهترین و پیشرفتهترین سیستم حفاظتی استفاده کنید. 108- زبدهترین کادر بازاریابی را گردآوری کنید و حتی زمانی که سوددهی سازمان در وضع مناسبی قرار دارد، از آنان بخواهید ریتم فعالیتهای خود را کند نکرده و همچنان به صورت جدی ادامه دهند. 109- به منظور جلوگیری از تکروی و رقابتهای ناسالم، روحیه انجام کار گروهی در سازمان را تقویت کنید. 110- از عنوان کردن فرامین غیرقابل اجرا و غیرمنطقی احتراز جویید، زیرا جز خدشهدار کردن شخصیت حرفهای شما پیامدی ندارد. 111- عملکرد افراد را در زمان اضافهکاری کنترل کنید تا بدینوسیله از سوء استفاده افراد ناشایست که به عنوان اضافهکاری در سازمان به انجام کارهای شخصی یا اتلاف وقت میپردازند، جلوگیری شود. 112- از نگارش واژهای که از صحت املای آن اطمینان ندارید، پرهیز کنید و برای حصول اطمینان از نگارش صحیح لغاتی که فراموش کردهاید، همیشه یک فرهنگ لغت در دسترس داشته باشید. 113- وقتی در مورد موضوعی محرمانه صحبت میکنید، مراقب استراق سمع دیگران باشید. 114- اموال مهم سازمان را بیمه کنید. 115- در سلام کردن و ایجاد ارتباط دوستانه پیشقدم باشید. 116- مراقب سلامتی خود باشید و هرگز از یاد مبرید عقل سالم در بدن سالم است. 117- مطمئن شوید کادر مالی شما به موقع در پرداخت صورت حسابها اقدام میکنند و پرداختها بنا به دلایل غیرموجه، به تعویق نمیافتد. چون تأخیر در پرداختها به اعتبار مالی شما لطمه جبرانناپذیری وارد میکند. 118- عیبجو و بهانهگیر نباشید و اجازه ندهید این دو خصلت در شما به عادت مبدل شود. 119- هرگز از خاطر نبرید انسان، اشرف مخلوقات است و با درایت و پشتکار میتواند برای هر مشکلی، راه حل مناسبی پیدا کند. 120- برخی از بازنشستگان پس از بازنشستگی تمایل به ادامه کار دارند، اگر میخواهید این افراد را به کار بگیرید توجه داشته باشید توانایی و انرژی و یا انگیزه کافی جهت نیل به اهداف سازمانی در این افراد وجود داشته باشد و درخواست کار آنها صرفاً به دلیل رفع نیاز مالی نباشد. 121- همواره هوشیار باشید کسی در سازمان جهت حفظ عنوان شغلی و موقعیت خود به عنوان ترمز برای نیروهای فعال و پرانرژی عمل نکند. 122- از اشتباهات خود درس بگیرید و آن را به دیگران نیز درس بدهید. 123- حتی وقتی موردی پیش آمده که به شدت ترسیدهاید، اجازه ندهید اطرافیان از این حس شما مطلع شوند. 124- افراد متخصص سازمان را برای اخذ نشریههای تخصصی آبونه کنید. 125- هیچکس را دست کم نگیرید. 126- حامی ضعیفان باشید و اجازه ندهید حق کسی ضایع شود. 127- اگر در جمعی هستید که موضوع مورد بحث را نمیدانید و روشن شدن این امر به اعتبار علمی شما لطمه خواهد زد، لازم نیست با اظهار نظر در مورد آن، عدم آگاهی خود را عیان سازید. میتوانید سکوت کنید تا در اولین فرصت به تکمیل اطلاعات خود بپردازید. 128- آرام و شمرده صحبت کنید. 129- زمانی که از کسی اشتباهی سر میزند، با رفتار صحیح و منطقی او را شرمنده کنید، نه با توهین و ناسزا. 130- به اندازه کافی استراحت کنید و اجازه ندهید خستگی و استرس به سلامت روحی شما لطمه وارد کند. 131- هر از چند گاهی جلسهای به منظور پرسش و پاسخ با حضور سرپرستان ترتیب دهید تا از صحبت عملکرد و برنامههای آنان مطمئن شوید. 132- سرپرستان و مسئولین، پل ارتباطی مدیریت و کارمندان هستند، تا از استحکام این پل مطمئن نشدهاید بیمحابا گام برندارید، چون در غیر این صورت ممکن است سقوط کنید. 133- کارمندان را تشویق کنید تا با ابتکار در انجام کارهایشان راههایی برای صرفهجویی و پایین آوردن هزینهها پیدا کنند. 134- کتاب قانون تجارت را در دسترس داشته باشید. 135- با توجه بیش از حد به افراد خاص، حسادت دیگران را برانگیخته نکنید. 136- به دیگران فرصت جبران اشتباهاتشان را بدهید. 137- نقاط ضعف و قوت خود را کشف کنید. 138- مطمئن شوید هیچ منبع انرژی، بیهوده به هدر نمیرود. برای مثال کسی را موظف کنید تا از خاموش بودن چراغها و بسته بودن شیرهای آب پس از اتمام ساعات اداری و خروج نیروها اطمینان حاصل کند. 139- با اولین برخورد، در مورد کسی قضاوت نکنید. 140- حس ششم خود را نادیده نگیرید. 141- هر کسی را فقط با خودش مقایسه کنید، نه دیگران. 142- برای هر بخش، یک جعبه کمکهای اولیه تهیه کنید. 143- اعجاز عبارات تأکیدی و مثبت را نادیده نگیرید. 144- راحتترین مبلمان و چشمنوازترین وسایل را برای اتاق خود تهیه کنید و برای استفاده بهینه از فضا و زیبایی محیط از طراحان داخلی کمک بگیرید. 145- پنجرهها را مسدود نکنید، اجازه دهید همگان از نور و هوای تازه که ارزانترین موهبتهای الهی هستند، بهرهمند شوند. گاهی وزش یک نسیم میتواند آرامش چشمگیری برای محیط به ارمغان بیاورد. 146-از انجام هر جابهجایی برای نیروی انسانی در محیط کار، نمیتوان نتیجه مطلوب گردش شغلی را حاصل نمود. اگر جابهجایی کارمندان اصولی و حساب شده نباشد، باعث افت راندمان کاری و دلزدگی آنان از کارشان میشود. 147- مراقب باشید و اجازه ندهید سرپرستان و مسئولان برای پیادهسازی نظرات شخصی و اجرای فرامین خود، خودسرانه دستوری را به اسم شما اعلام کنند، زیرا در این صورت اگر این دستورات صحیح و قابل اجرا نباشد، از حسن شهرت و محبوبیت شما کاسته خواهد شد. 148- سرمایههای مالی، وقت و انرژی نیروی انسانی را با آموزشهای غیرضروری به هدر ندهید. برای هر کسی آموزشی را تدارک ببینید تا بتواند از آن در بهبود بخشیدن کارهایش استفاده کند. در غیر این صورت وقتی فرصتی برای استفاده از این آموختهها دست ندهد، خیلی زود به ورطه فراموشی سپرده میشود و هرگز تبدیل به یک مهارت نمیشود. 149- بیطرفانه راجع به مسائل تصمیمگیری کنید تا زاویه دید شما وسعت پیدا کند. 150- با هر نوع بیانضباطی مبارزه کنید. 151- روز خود را با خوردن صبحانهای مقوی آغاز کنید. 152- از ایمن بودن آسانسورها و سایر وسایل مهم اطمینان حاصل کنید و اگر احتیاج به تعبیر یا تغییر دارند، بدون فوت وقت اقدام کنید. 153- حتی اگر سن شما از کارمندان کمتر است، آنچنان دلسوزانه با مسائلشان برخورد کنید تا لقب "پدر سازمان" را کسب کنید. 154- جهت حفظ سلامتی و چالاکی هر روز حداقل 15 دقیقه نرمش کنید. 155- در برخی از برنامهریزیها و اخذ تصمیمات از کارکنان نیز نظرخواهی کنید تا با این مشارکت صمیمیت بیشتری بین مدیریت و کارکنان برقرار گردد و حس مسئولیتپذیری افراد افزایش یابد. 156- از کارکنان بخواهید اگر با مشکلی روبهرو میشوند ضمن اعلام آن مشکل چند راه حل مناسب نیز ارائه دهند. 157- گاهی اوقات بدون اطلاع قبلی وارد اتاق کارکنان شوید و شخصاً با آنان به گفتوگو بپردازید. 158- با برقراری امنیت شغلی در محیط روحیه کاری افراد را بهبود ببخشید. 159- اگر به افراد شخصیت بدهید و با برخوردهای نادرست عزت نفس آنان را پایمال نکنید آنان به مثابه اهرم عمل میکنند و قادر خواهند بود مسئولیتهایی که به عهده آنان است بدون استرس و فشار روحی و با کیفیت بهتری به انجام برسانند. 160- مشوق و ترویجدهنده کار تیمی باشید تا هماهنگی و همسویی کارکنان جایگزین رقابتهای ناسالم شود. مرجع: www.modirha.com - روزنامه تفاهم
عنوان بهتر، محتوای بهتر، رتبه بالاتر
موتورهای جستجو (Search Engines) را میتوان فرمانروایان بیچون و چرای اینترنت دانست
موتورهای جستجو (Search Engines) را میتوان فرمانروایان بیچون و چرای اینترنت دانست. در اصل حیات و بقای وبسایتها در گروی اقدامات موتورهای جستجوست و این که تا چه اندازه پذیرای آنها باشند و در کجای لیست عریض و طویل وبسایتهایشان جا دهند. این مطلب و نگرانی مهم است که همه کارها و استراتژی یک صاحب وبسایت را جهت میدهد. رضایت "عنکبوتهای موتورهای جستجو" موضوعی است که ذهن این افراد را درگیر کرده سعی میکنند مطالب و محتوای وبسایتشان را مطابق معیارها و استانداردهای این عنکبوتها تدوین نمایند. شاید عبارت Search engine Spiders را نشنیده باشید و معنایش را ندانید. برایتان شرح خواهیم داد. موتورهای جستجو برای این که از چند و چون و کیفیت یک وبسایت آگاه شوند، ابزارهایی را به کار میاندازند که Spiders یا عنکبوتها نام گرفتهاند. آنها محتوا، ساختار، چگونگی شکلگیری لینکها، وضوح و روشنی مطالب، عناوین، کلمات کلیدی و نحوه پراکندگی آنها در متنها، اندازه پاراگرافها و سادگی و پیچیدگیشان و معیارهای بسیار دیگری را مورد سنجش قرار میدهند و هر یک را ارزیابی مینمایند. در واقع عنکبوتها ماموران نمره دادن به وبسایتها هستند تا موتور جستجو بتواند جایگاه آنها در لیست وبسایتهایش مشخص کند. این کار عنکبوتها همان Page Ranking است. یعنی ردهبندی صفحات وبسایت در موتور جستجو (رنکینگ). همه مطالب فوق درست بوده اهمیت راضی نگه داشتن عنکبوتها محرز و آشکارست ولی از یک نکته مهم نیز نباید غفلت کرد : چیزی که تعداد بازدیدکنندگان را افزایش داده نظرشان را جلب میکند، جالب بودن و یگانه بودن خود وبسایت است. به عبارت دیگر ظاهر و محتوای یک وبسایت باید در نظر یک کاربر واقعی، خوب و جالب توجه باشد. در این میان عناوین و تیترهای وبسایت نقش اصلی را بازی میکنند و محتوایی که به دنبالشان میآید، بر اعتبار عناوین و کلمات کلیدی آن میافزایند. این کار از دو جهت به رشد و ارتقای وبسایت کمک میکند. یکی این که به خاطر مرتبط بودن محتوای وبسایت و کلمات کلیدی با عنوان آن، نمرهای که موتور جستجو به آن میدهد بالا میرود و دیگر این که بازدیدکنندگان بیشتر میشوند. اگر یک کاربر ببیند که با مطالب و یافتههای دلخواهش رو به رو شده میتواند از لینکهای مفیدی که با مطالب سایت مرتبط هستند هم استفاده کند، از وبسایت راضی میشود و امکان دارد که همواره از همین وبسایت استفاده کند، ولی اگر هزاران کاربر به یک وبسایت سربزنند و در همان نگاه اول از ادامه کار منصرف شوند، هیچ کمکی نخواهند کرد. به بیان دیگر، یک کاربر موثر و خوشحال و رضایتمند بیشتر از هزاران بازدیدکننده ناراضی به رنکینگ آن سایت کمک خواهد کرد. این نکته درباره صاحبان کسب و کار اینترنتی بسیار حیاتیست. اگر بتوانید کاربرانی که از وبسایت بازدید میکنند را جذب نمایید و با عرضه مطالب و کالا و خدماتی مرتبط با عنوان وبسایت راضیشان کنید، احتمال موفقیت بالا خواهد رفت. آنها میتوانند به مشتریان دائمی تبدیل گردند و بارها و بارها به وبسایت مورد علاقهشان مراجعه کنند.
تدوین و نگارش یک عنوان جالب و گیرا کار سادهای نیست و تعداد زیادی از صاحبان وبسایتها در این باره با مشکل مواجهند. نکته مهم و اساسی اینست که یک وبسایت قطعاً عناوین متعددی خواهد داشت که چگونگی نگارش تک تک آنها و روش چیدمانشان، اموری تعیینکنندهاند. لازم نیست بگوییم که نخستین تیتر (h1) کلیدیترین عنصر در موفقیت یک وبسایت است و به جرات میتوان گفت که همین جمله است که میتواند کاربر را به مطالعه وبسایت تشویق کند یا او را دلسرد نموده باعث شود که به دنبال وبسایت دیگری بگردد. عنکبوتهای موتورهای جستجو در ابتدای کارشان به این عناوین اصلی و فرعی توجه میکنند و میزان ارتباط محتوایی که در پس آنها میآیند را با کلمات کلیدی و خود جمله عنوان، سنجش مینمایند. میزان ارتباط عناوین با کلمات کلیدی موجود در متن وبسایت و چگونگی ارتباط محتوا با موضوع ذکر شده در عناوین، معیارهایی کلیدی هستند که عنکبوتها با توجه به آنها جایگاه وبسایت را به موتور جستجو گزارش میدهند. به عبارتی دو مسئله هستند که میتوانند نظر عنکبوتها را جلب نموده راضیشان کنند. اول اینست که عنوان اصلی و زیرمجموعههایش از لغاتی کلیدی و شاخص محتوای سایت تشکیل شده باشند. دوم این که با متونی که بعد از آنها میآیند همخوانی داشته هماهنگ و مرتبط باشند. اگر در انجام این دو کار دقت کنید، شماره بهتری در لیست ردهبندی موتور جستجو کسب خواهید کرد. نکته دیگری که مورد توجه موتورهای جستجوی بزرگ است، یافتن عناوین اصلی و فرعی در متون است. اگر آنها بتوانند این لغات را به سادگی در صفحات بیابند، درخواهند یافت که وبسایت درباره چیست و میتوانند اطلاعات مورد جستجویشان را به سهولت پیدا کنند. اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم. اینطور میگوییم که مرتبط بودن محتوای وبسایت با تیترهای اصلی و فرعی کاملاً واجب و ضروریست ولی باید توجه کرد که اگر از جملات کلیدی یا همان تیترها استفاده نکنید، امتیاز لازم را کسب نخواهید کرد. به کارگیری این عبارات هم کار شما را راحت میکند و هم روند نمره دادن موتور جستجو را. مسئله دیگر اینست که هرگز سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید چرا که فقط به ضرر خودتان تمام خواهد شد. بعضی از صاحبان وبسایتها تلاش میکنند با انجام کارهایی ساده محتوای سایتشان را غنی و پربار جلوه دهند مثلاً عنوانی با لغات کلیدی بنویسند ولی این عنوان فرعی هیچ ربطی به مطالب زیرش ندارد. موتورهای جستجو و عنکبوتهایشان به این حقهها بسیار حساس هستند و اگر حس کنند که یک وبسایت و عناوین آن به نظر حقهباز میآیند و از چنین ترفندهایی استفاده کردهاند، نام و آدرس آن را به عنوان یک منبع برای رجوع کاربران درج نمیکنند. از همه بدتر این که ممکن است نامش را در ردیف Spammer ها درج کنند. به این ترتیب کسب و کار وبسایت مزبور به عنوان یک مزاحم اینترنتی و فرستنده پیامهای بیهوده معرفی میشود. تا اینجا همواره از "عنوان مرتبط و جذاب" حرف زدیم. راه حل اصلی و کارآمد برای مسئله اول، یافتن لغاتی واقعاً کلیدی و گویاست. لغاتی که در عین سادگی و قابل فهم بودن به شکلی مستقیم و بدون فکر کردن به بازدیدکنندهتان برساند که این وبسایت راجع به چیست و آیا میتواند مشکل او را حل کند یا مطالب و اطلاعات مورد نیازش را در اختیارش قرار دهد یا خیر. در پی این احساس، بازدیدکننده تصمیم میگیرد که به مطالعه سایت ادامه بدهد یا منصرف شود. عاملی که در این تصمیمگیری، حرف اول را میزند، جذابیت عنوان است. ممکن است یک عنوان کاملاً گویا باشد ولی جملهبندیش به فرمی کلیشهای و یکنواخت تنظیم شده باشد. یک عنوان موثر همان لغات کلیدی را به شکلی کنار هم دارد که خواننده را کنجکاو نموده به دقت و گشت و گذار در سایت تشویق مینماید. به او انگیزه داده محرک مطالعه مطالب را خلق میکند. این الزامها درباره هر یک از عناوین فرعی هم صدق میکند. چرا که خواننده سایت باید در پایان هر بخش،برای ادامه دادن محرکی داشته باشد و انگیزهای برایش فراهم گردد. یکی از موثرترین روشهای تشویق خواننده و بازدیدکننده شروع با یک عنوان پرسشی است. مثلاً شما به یک مشکل پرداختهاید و راجع آن اطلاعرسانی کرده برای حل آن کالا و خدماتی ارائه میکنید. اگر همان مشکل را در قالب یک پرسش مطرح کنید، کاربر کنجکاو میشود و برای یافتن راهحل به سراغ مطالب وبسایت میرود. جملاتی که ناقص هستند هم کنجکاوی برانگیزند مثلاً "پنج راه برای . . ." و "یادگیری ماندگار با . . ." عناوین جذاب، منطقی، مرتبط با مفاهیم و ساده و قابل فهم هم نمره شما را در لیست وبسایتهای موتور جستجو بالا میبرند و هم تعداد کاربران بازار هدفتان را افزایش میدهند. By : Mark Nenadic مترجم : آذین صحابی به نقل از سایت روزنامهی تفاهم
درباره فروشگاه
اطلاع رسانی
شبکه های اجتماعی
تماس با ما